یک راهنمای جامع برای انتخاب کابین آسانسور

یک راهنمای جامع برای انتخاب کابین آسانسور

همه‌چیز درباره تزیینات کابین آسانسور

احتمالا اولین جای آپارتمان که مهمانان شما از آن دیدن می‌کنند آسانسور شماست. کابین آسانسور و تزئینات و زیباسازی آسانسور شماست که سلیقه‌تان را نشان می‌دهد و پرستیج و استاندارد زیبایی‌شناختی ساکنان را به‌رخ می‌کشد. زیباسازی آسانسور خصوصا تزئینات کابین آسانسور باید طوری باشد که با «حس و حال» معماری و نمای ساختمان هم‌خوانی داشته باشد. حتما می‌پرسید:

  • چه مدل کابین آسانسوری مناسب ساختمان شماست؟
  • آیا انواع کابین آسانسور را می‌توان برای هر نوع ساختمان و آسانسوری به‌کار برد؟ یا هر کابین آسانسور لوکسی در هر ساختمانی زیبا به‌نظر می‌رسد؟
  • آیا کابین آسانسور استیل با ساختمان شما همخوانی دارد یا کابین آسانسور ام‌دی‌اف (MDF)؟
  • کابین آسانسور آینه‌ای باشد بهتر است یا سنگ و مرر؟
  • آیا موقعیت و ظرفیت آسانسور بر نمای ظاهری آن تاثیر دارد؟
  • چه ایده‌هایی برای نورپردازی کابین آسانسور احتیاج دارد؟
  • یک مجتمع اداری یا یک مجتمع مسکونی چگونه می‌توانند حس و حال خود را در تزئینات آسانسور و کابین آسانسور منعکس کند؟
  • طراحی دکوارسیون کابین آسانسور چقدر جای خلاقیت و سفارشی‌سازی دارد؟
  • زیباترین و جدیدترین طرح‌های کابین آسانسور کدام است؟
  • قیمت کابین آسانسور چقدر تمام می‌شود؟
در این مقاله سعی می‌کنیم برای تمام این سوال‌ها جواب‌های مناسبی ارائه بدهیم تا شما بتوانید بهترین کابین آسانسور و مناسب‌ترین تزئینات آسانسور برای ساختمانتان داشته باشید.

اما قبل از اینکه به موضوعاتی مثل طرح و دکوارسیون کابین آسانسور و قیمت بازسازی و زیباسازی کابین آسانسور بپردازیم، خوب است که شما را بیشتر با پروژه‌های زیباسازی و تزئینات کابین آسانسور آشنا کنیم. در ادامه خواهید خواند که در یک پروژه زیباسازی کابین آسانسور چه کارهایی صورت می‌گیرد.

تزئینات کابین آسانسور جز چه دسته خدمات آسانسور است؟

خدمات زیباسازی آسانسور، تزئینات آسانسور، تزئینات یا زیباسازی کابین آسانسور همگی به یک معنا به کار برده می‌شوند. اما خدمات بازسازی آسانسور با خدمات تزئینات کابین آسانسور تفاوت دارد.

به‌دلیل اینکه بسیاری از آسانسورهایی که به نوسازی نیاز دارند هم به تزئینات ظاهری و هم بازسازی فنی نیاز دارند، گاهی خدمات تزئینات آسانسور و بازسازی آسانسور باهم صورت می‌گیرد اما الزامی برای این کار نیست.

این به این معناست که اگر شما تصمیم به نوسازی آسانسورتان دارید، باید از خود بپرسید که آیا فقط کابین آسانسورم نیاز به تزئین و زیبا شدن دارد؟ یا به تعمیر و بازسازی فنی آسانسور نیز نیاز است؟

تزئینات کابین آسانسور

در تزئینات کابین آسانسور چه کارهایی صورت می‌گیرد؟

به‌طور کلی زیباسازی آسانسور شامل این موارد است:

  • داخل کابین آسانسور (شامل تعویض کف آسانسور، تعویض بدنه‌های کابین آسانسور، نورپردازی، تعوضی دستگیره، تعویص پنل کلیدهای کابین و غیره).
  •  درب آسانسور
  • شاستی‌های آسانسور

درب آسانسور تاثیر زیادی بر ظاهر آسانسور دارد و نوآوری‌های زیادی در این‌باره صورت گرفته است.

برای کف کابین آسانسور معمولا از انواع سنگ‌های معرق و گرانیتی استفاده می‌شود. خصوصیات این سنگ‌ها این است که نسوزند و جنس سختی دارند.

گاهی در هتل‌ها و مکان‌‌‌‌‌های عمومی از موکت‌های قابل‌شستشو نیز استفاده می‌شود (که طرح جدیدی نیست). در برخی از موارد بازسازی کابین آسانسور، لازم است که قبل از نصب جدید کفپوش کابین آسانسور، زیرسازی صورت بگیرد.

سقف‌ کابین آسانسور را می‌توان CNC کار کرد و نورپردازی کرد. با لیزر و نصب سقف کاذب می‌توان طرح موردنظر شما را متجلی کرد. برای نورپردازی کابین آسانسور می‌توان از انواع لامپ فلورانس استفاده کرد. البته گاهی برای سقف کابین آسانسور از آینه‌کاری نیز استفاده می‌شود.

سقف سی ان سی کابین آسانسور

امروزه با دستگاه‌های CNC می‌توان هر نوع طرح سفارشی‌ای را برای سقف کابین آسانسور ایجاد کرد.

از چه جنسی (متریالی) برای کابین آسانسور استفاده می‌شود؟

معمولا جنس کابین‌های آسانسور استیل (استیل ضدخش یا استیل نگیر)، ام دی اف (MDF)، فرمیکا، و ترکیبی (کاموپوزیت – ترکیب استیل و ام دی اف) است. استیل‌های خش‌دار (ضد خش) کمتر خش می‌افتند و جنس بهتری دارند. گاهی از آینه و استیل باهم به‌کار برده می‌شود.

انواع استیل‌های دکراتیو رنگی (دودی-مسی-نقره‌ای-طلایی-رزگلد) را می‌توانید برای جنس کابین آسانسورتان انتخاب کنید.

جنس کابین آسانسور باید استاندارد باشد. مثلا از وقتی از ام دی اف استفاده می‌شود، باید مطمئن بود که این ام دی اف نسوز است.

یک کابین آسانسور ام دی اف شیک

توجه کنید که نمای ساختمان و حس‌وحال آن، در کنار بررسی‌های فنی، می‌تواند یک عامل زیبایی‌شناختی در انتخاب متریال کابین آسانسور باشد.

آسانسور پانوراما

گاهی جنس برخی از کابین‌های آسانسور شیشه‌ای است. این نوع آسانسورها آسانسورهای پاناروما هستند.

درباره آسانسورهای پاناروما این مقاله را بخوانید: به‌زودی…

 

انتخاب جنس کابین آسانسور به نوع آسانسور، ظرفیت آسانسور و وزن مجاز کابین آسانسور، قدرت موتور آسانسور، منطقه، روکار بودن یا نبودن آسانسور، در معرض نور خورشیدن بودن و… بستگی دارد.

به‌طور مثال، وقتی نور خورشید به کابین آسانسور تابیده می‌شود، به دلیل انعکاس نور از استیل استفاده نمی‌شود.

وقتی آسانسور باربری است، بهتر است برای کابین آسانسور استیل کار نشود، چون آسانسور سنگین می‌شود. در مناطق شمالی، بیشتر از استیل نگیر استفاده می‌شود.

فقط نمای ساختمان و سلیقه مالک آسانسور نیست که در تزئینات آسانسور دخیل است. برای انتخاب جنس کابین آسانسور باید متخصصانی که مدارک مربوطه را دارند، جنس مناسبی را برای کابین آسانسور شما انتخاب کنند.

برای ایمنی کابین آسانسور طراحی‌شده چه می‌توان کرد؟

اول- از متخصصان مربوطه کمک بگیرید.

دوم- مطمئن شوید که متریال به‌کاربرده‌شده بهترین کیفیت را دارد.

خطری که ممکن است کابین آسانسور را تهدید کند آتش‌سوزی‌ست. خوشبختانه، اگر متریال به‌کاربرده‌شده مناسب نباشد و قابلیت اشتعال داشته باشد -مثلا درمورد ام‌دی‌اف‌های نسوز- بازرسان استاندارد به آن ایراد می‌گیرند. بنابراین اگر به فکر دریافت گواهی استاندارد آسانسور هستید، خوب است از ابتدا مسئولانه نسبت به آسانسورتان برخورد کنید.

درباره استانداردسازی آسانسور: انواع استاندارد آسانسور و نحوه اخذ آن

چه نکاتی را هنگام بازسازی یا زیباسازی کابین آسانسور شما باید رعایت کنند؟

اول اینکه مطمئن شوید که تکنسین مربوطه و شرکت خدمات آسانسوری که قرار است خدمات زیباسازی آسانسور و تزئینات کابین آسانسور را برای شما انجام بدهند، از رزومه مناسبی برخوردار هستند.
باید توجه کنید که از متریال مناسب کابین آسانسور شما و با کیفیت مطلوب استفاده شود. کیفیت چسب‌ها و سایر موارد به‌کارگرفته‌شده برای ساخت و نصب کابین آسانسور نیز اهمیت دارد.
همیشه نیاز به زیرسازی است و کابین آسانسور جدید نباید روی کابین قبلی سوار شود. اگر به فکر گرفتن استاندارد و بیمه آسانسور هستید، بر رعایت تمام استانداردهای کابین آسانسور تاکید کنید.

نصب کابین آسانسور

زیباسازی و تزئینات آسانسور چه مراحلی دارد؟

مرحله اول – بررسی متخصص برای کارشناسی نوع کابین آسانسور مناسب برای شما؛

مرحله دوم- انتخاب طرح کابین آسانسور توسط شما؛

مرحله سوم- ساخت کابین آسانسور بعد از سفارش؛

مرحله چهارم- نصب کابین آسانسور.

در مرحله چهارم، تکنسین شاستی داخل کابین آسانسور، سقف و بدنه آسانسور را باز می‌کند و سنگ یا کفپوش قدیمی را در می‌اورد. کف کابین آسانسور و بدنه کابین آسانسور مسطح می‌شود. پیشانی و پنل‌های کنار درب آسانسور سوار می‌شوند. بعد از زیرسازی کف کابین آسانسور، کفپوش نصب می‌شود. قرنیزها و کنچ‌ها نیز زیرسازی و نصب می‌شوند. برای تزئینات چوبی نیز زیرسازی انجام می‌شود. پس از آن تزئینات اصلی و آینه و دستگیره کابین آسانسور نصب می‌شوند. درنهایت سیم‌کشی و نصب شاستی و سقف نیز صورت می‌گیرید.

کابین آسانسور شیکزیباسازی و تزئینات کابین آسانسور چقدر طول می‌کشد؟

برحسب پروژه، از زمان سفارش کابین آسانسور تا تحویل کابین آسانسور نصب‌نشده 1 تا 4 روز طول می‌کشد. در حدود 10 تا 12 ساعت کاری کابین آسانسور جدید شما نصب می‌شود.

قیمت زیباسازی کابین آسانسور چقدر تمام می‌شود؟

بسیاری از افراد فکر می‌کنند تزئینات کابین آسانسور به اندازه خدماتی مثل بازسازی آسانسور که شاید به تعوضی موتور آسانسور منجر شود- هزینه‌بر نیست. اما حقیقت این است که قیمت کابین آسانسور -برحسب جنس کابین آسانسور- و کیفیت متریال آن می‌تواند از 5.5 میلیون تومان تا 9 میلیون تومان برای شما تمام شود.

+ به‌طور مثال: تزئین کابین آسانسور با سقف سی‌ان‌سی کاری‌شده و نورپردازی خوب، کف سنگ و جنس استیل هزینه‌ای برابر 6 میلیون تومان تا 9 میلیون تومان دارد.
+ قیمت کابین آسانسور با جنس MDF بین 5.5 میلیون تومان تا 8 میلیون تومان است.
+ قیمت کابین آسانسور با جنس کامپوزیت (ترکیبی)، بین 5.5 میلیون تومان تا 8.5 میلیون تومان است.
+ ساخت و نصب یک آسانسور پاناروما بین 12 میلیون تومان تا 20 میلیون تومان است.

برای دکوراسیون کابین آسانسور چه ایده‌هایی وجود دارد؟

نوآوری‌های زیادی در تزئین کابین های آسانسور به‌کار برده شده است. مثلا در بلوک شرقی و کشورهای عربی گاهی در کابین آسانسور از مبلمان و شومینه نیز استفاده کرده‌اند.

 

اخیرا در کف آسانسور یا دیواره‌های آسانسور از LCD استفاده کرده‌اند تا ویدیوهای مربوطه را به استفاده‌کننده از آسانسور نشان بدهند. در همین ایران، مشتری‌هایی طرح لوگوهای خود را در استیل آسانسور حک کرده‌اند. برخی برای برندینگ در داخل کابین آسانسور از برچسب مربوط به برند خود استفاده می‌کنند. برچسب‌های سه بعدی نیز از دیگر نوآوری‌هایی‌ست که در زمینه تزئین خلاقانه کابین آسانسور به‌کار برده شده است.

برچسب در کابین آسانسور

آیا امکان طراحی سفارشی هست؟

بله، طرح‌های بسیار متنوعی هست که شما می‌توانید با انتخاب آن کابین آسانسور مناسب نمای ساختمان خود داشته باشید.

جمع‌بندی راهنمای خدمات زیباسازی کابین آسانسور

کابین آسانسور شما بهترین مکان برای اثرگذاری بر مهمان‌های شماست. این موضوع فقط برای کابین‌های آسانسور مسکونی نیست، بلکه کابین آسانسور ساختمان‌های تجاری نیز می‌تواند مکان بسیار فوق‌العاده‌ای برای بازتاب برند، فرهنگ سازمانی و پرستیج شما باشد.
توصیه تیم محتوای ما و متخصصان باتجربه در زمینه صنعت آسانسور این است که همیشه شرکت‌های معتبر خدمات آسانسور را برای تزئینات کابین آسانسورتان به‌کار بگیرید.
امیدواریم کابین آسانسور منزل شما زیبا و فوق‌العاده باشد! اگر به راهنمایی بیشتری برای انتخاب تزئینات آسانسور و کابین خود نیاز دارید ما در خدمت هستیم، تنها در بخش نظرات، سوال خود را مطرح کنید.

مقاله چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی ستاره کلیک کنید

میانگین امتیازها 3.1 / 5. تعداد رای‌ها 15

آیا این مقاله کاربردی بود؟

همه‌چیز درباره تزیینات کابین آسانسور

احتمالا اولین جای آپارتمان که مهمانان شما از آن دیدن می‌کنند آسانسور شماست. کابین آسانسور و تزئینات و زیباسازی آسانسور شماست که سلیقه‌تان را نشان می‌دهد و پرستیج و استاندارد زیبایی‌شناختی ساکنان را به‌رخ می‌کشد. زیباسازی آسانسور خصوصا تزئینات کابین آسانسور باید طوری باشد که با «حس و حال» معماری و نمای ساختمان هم‌خوانی داشته باشد. حتما می‌پرسید:

  • چه مدل کابین آسانسوری مناسب ساختمان شماست؟
  • آیا انواع کابین آسانسور را می‌توان برای هر نوع ساختمان و آسانسوری به‌کار برد؟ یا هر کابین آسانسور لوکسی در هر ساختمانی زیبا به‌نظر می‌رسد؟
  • آیا کابین آسانسور استیل با ساختمان شما همخوانی دارد یا کابین آسانسور ام‌دی‌اف (MDF)؟
  • کابین آسانسور آینه‌ای باشد بهتر است یا سنگ و مرر؟
  • آیا موقعیت و ظرفیت آسانسور بر نمای ظاهری آن تاثیر دارد؟
  • چه ایده‌هایی برای نورپردازی کابین آسانسور احتیاج دارد؟
  • یک مجتمع اداری یا یک مجتمع مسکونی چگونه می‌توانند حس و حال خود را در تزئینات آسانسور و کابین آسانسور منعکس کند؟
  • طراحی دکوارسیون کابین آسانسور چقدر جای خلاقیت و سفارشی‌سازی دارد؟
  • زیباترین و جدیدترین طرح‌های کابین آسانسور کدام است؟
  • قیمت کابین آسانسور چقدر تمام می‌شود؟
در این مقاله سعی می‌کنیم برای تمام این سوال‌ها جواب‌های مناسبی ارائه بدهیم تا شما بتوانید بهترین کابین آسانسور و مناسب‌ترین تزئینات آسانسور برای ساختمانتان داشته باشید.

اما قبل از اینکه به موضوعاتی مثل طرح و دکوارسیون کابین آسانسور و قیمت بازسازی و زیباسازی کابین آسانسور بپردازیم، خوب است که شما را بیشتر با پروژه‌های زیباسازی و تزئینات کابین آسانسور آشنا کنیم. در ادامه خواهید خواند که در یک پروژه زیباسازی کابین آسانسور چه کارهایی صورت می‌گیرد.

تزئینات کابین آسانسور جز چه دسته خدمات آسانسور است؟

خدمات زیباسازی آسانسور، تزئینات آسانسور، تزئینات یا زیباسازی کابین آسانسور همگی به یک معنا به کار برده می‌شوند. اما خدمات بازسازی آسانسور با خدمات تزئینات کابین آسانسور تفاوت دارد.

به‌دلیل اینکه بسیاری از آسانسورهایی که به نوسازی نیاز دارند هم به تزئینات ظاهری و هم بازسازی فنی نیاز دارند، گاهی خدمات تزئینات آسانسور و بازسازی آسانسور باهم صورت می‌گیرد اما الزامی برای این کار نیست.

این به این معناست که اگر شما تصمیم به نوسازی آسانسورتان دارید، باید از خود بپرسید که آیا فقط کابین آسانسورم نیاز به تزئین و زیبا شدن دارد؟ یا به تعمیر و بازسازی فنی آسانسور نیز نیاز است؟

تزئینات کابین آسانسور

در تزئینات کابین آسانسور چه کارهایی صورت می‌گیرد؟

به‌طور کلی زیباسازی آسانسور شامل این موارد است:

  • داخل کابین آسانسور (شامل تعویض کف آسانسور، تعویض بدنه‌های کابین آسانسور، نورپردازی، تعوضی دستگیره، تعویص پنل کلیدهای کابین و غیره).
  •  درب آسانسور
  • شاستی‌های آسانسور

درب آسانسور تاثیر زیادی بر ظاهر آسانسور دارد و نوآوری‌های زیادی در این‌باره صورت گرفته است.

برای کف کابین آسانسور معمولا از انواع سنگ‌های معرق و گرانیتی استفاده می‌شود. خصوصیات این سنگ‌ها این است که نسوزند و جنس سختی دارند.

گاهی در هتل‌ها و مکان‌‌‌‌‌های عمومی از موکت‌های قابل‌شستشو نیز استفاده می‌شود (که طرح جدیدی نیست). در برخی از موارد بازسازی کابین آسانسور، لازم است که قبل از نصب جدید کفپوش کابین آسانسور، زیرسازی صورت بگیرد.

سقف‌ کابین آسانسور را می‌توان CNC کار کرد و نورپردازی کرد. با لیزر و نصب سقف کاذب می‌توان طرح موردنظر شما را متجلی کرد. برای نورپردازی کابین آسانسور می‌توان از انواع لامپ فلورانس استفاده کرد. البته گاهی برای سقف کابین آسانسور از آینه‌کاری نیز استفاده می‌شود.

سقف سی ان سی کابین آسانسور

امروزه با دستگاه‌های CNC می‌توان هر نوع طرح سفارشی‌ای را برای سقف کابین آسانسور ایجاد کرد.

از چه جنسی (متریالی) برای کابین آسانسور استفاده می‌شود؟

معمولا جنس کابین‌های آسانسور استیل (استیل ضدخش یا استیل نگیر)، ام دی اف (MDF)، فرمیکا، و ترکیبی (کاموپوزیت – ترکیب استیل و ام دی اف) است. استیل‌های خش‌دار (ضد خش) کمتر خش می‌افتند و جنس بهتری دارند. گاهی از آینه و استیل باهم به‌کار برده می‌شود.

انواع استیل‌های دکراتیو رنگی (دودی-مسی-نقره‌ای-طلایی-رزگلد) را می‌توانید برای جنس کابین آسانسورتان انتخاب کنید.

جنس کابین آسانسور باید استاندارد باشد. مثلا از وقتی از ام دی اف استفاده می‌شود، باید مطمئن بود که این ام دی اف نسوز است.

یک کابین آسانسور ام دی اف شیک

توجه کنید که نمای ساختمان و حس‌وحال آن، در کنار بررسی‌های فنی، می‌تواند یک عامل زیبایی‌شناختی در انتخاب متریال کابین آسانسور باشد.

آسانسور پانوراما

گاهی جنس برخی از کابین‌های آسانسور شیشه‌ای است. این نوع آسانسورها آسانسورهای پاناروما هستند.

درباره آسانسورهای پاناروما این مقاله را بخوانید: به‌زودی…

 

انتخاب جنس کابین آسانسور به نوع آسانسور، ظرفیت آسانسور و وزن مجاز کابین آسانسور، قدرت موتور آسانسور، منطقه، روکار بودن یا نبودن آسانسور، در معرض نور خورشیدن بودن و… بستگی دارد.

به‌طور مثال، وقتی نور خورشید به کابین آسانسور تابیده می‌شود، به دلیل انعکاس نور از استیل استفاده نمی‌شود.

وقتی آسانسور باربری است، بهتر است برای کابین آسانسور استیل کار نشود، چون آسانسور سنگین می‌شود. در مناطق شمالی، بیشتر از استیل نگیر استفاده می‌شود.

فقط نمای ساختمان و سلیقه مالک آسانسور نیست که در تزئینات آسانسور دخیل است. برای انتخاب جنس کابین آسانسور باید متخصصانی که مدارک مربوطه را دارند، جنس مناسبی را برای کابین آسانسور شما انتخاب کنند.

برای ایمنی کابین آسانسور طراحی‌شده چه می‌توان کرد؟

اول- از متخصصان مربوطه کمک بگیرید.

دوم- مطمئن شوید که متریال به‌کاربرده‌شده بهترین کیفیت را دارد.

خطری که ممکن است کابین آسانسور را تهدید کند آتش‌سوزی‌ست. خوشبختانه، اگر متریال به‌کاربرده‌شده مناسب نباشد و قابلیت اشتعال داشته باشد -مثلا درمورد ام‌دی‌اف‌های نسوز- بازرسان استاندارد به آن ایراد می‌گیرند. بنابراین اگر به فکر دریافت گواهی استاندارد آسانسور هستید، خوب است از ابتدا مسئولانه نسبت به آسانسورتان برخورد کنید.

درباره استانداردسازی آسانسور: انواع استاندارد آسانسور و نحوه اخذ آن

چه نکاتی را هنگام بازسازی یا زیباسازی کابین آسانسور شما باید رعایت کنند؟

اول اینکه مطمئن شوید که تکنسین مربوطه و شرکت خدمات آسانسوری که قرار است خدمات زیباسازی آسانسور و تزئینات کابین آسانسور را برای شما انجام بدهند، از رزومه مناسبی برخوردار هستند.
باید توجه کنید که از متریال مناسب کابین آسانسور شما و با کیفیت مطلوب استفاده شود. کیفیت چسب‌ها و سایر موارد به‌کارگرفته‌شده برای ساخت و نصب کابین آسانسور نیز اهمیت دارد.
همیشه نیاز به زیرسازی است و کابین آسانسور جدید نباید روی کابین قبلی سوار شود. اگر به فکر گرفتن استاندارد و بیمه آسانسور هستید، بر رعایت تمام استانداردهای کابین آسانسور تاکید کنید.

نصب کابین آسانسور

زیباسازی و تزئینات آسانسور چه مراحلی دارد؟

مرحله اول – بررسی متخصص برای کارشناسی نوع کابین آسانسور مناسب برای شما؛

مرحله دوم- انتخاب طرح کابین آسانسور توسط شما؛

مرحله سوم- ساخت کابین آسانسور بعد از سفارش؛

مرحله چهارم- نصب کابین آسانسور.

در مرحله چهارم، تکنسین شاستی داخل کابین آسانسور، سقف و بدنه آسانسور را باز می‌کند و سنگ یا کفپوش قدیمی را در می‌اورد. کف کابین آسانسور و بدنه کابین آسانسور مسطح می‌شود. پیشانی و پنل‌های کنار درب آسانسور سوار می‌شوند. بعد از زیرسازی کف کابین آسانسور، کفپوش نصب می‌شود. قرنیزها و کنچ‌ها نیز زیرسازی و نصب می‌شوند. برای تزئینات چوبی نیز زیرسازی انجام می‌شود. پس از آن تزئینات اصلی و آینه و دستگیره کابین آسانسور نصب می‌شوند. درنهایت سیم‌کشی و نصب شاستی و سقف نیز صورت می‌گیرید.

کابین آسانسور شیکزیباسازی و تزئینات کابین آسانسور چقدر طول می‌کشد؟

برحسب پروژه، از زمان سفارش کابین آسانسور تا تحویل کابین آسانسور نصب‌نشده 1 تا 4 روز طول می‌کشد. در حدود 10 تا 12 ساعت کاری کابین آسانسور جدید شما نصب می‌شود.

قیمت زیباسازی کابین آسانسور چقدر تمام می‌شود؟

بسیاری از افراد فکر می‌کنند تزئینات کابین آسانسور به اندازه خدماتی مثل بازسازی آسانسور که شاید به تعوضی موتور آسانسور منجر شود- هزینه‌بر نیست. اما حقیقت این است که قیمت کابین آسانسور -برحسب جنس کابین آسانسور- و کیفیت متریال آن می‌تواند از 5.5 میلیون تومان تا 9 میلیون تومان برای شما تمام شود.

+ به‌طور مثال: تزئین کابین آسانسور با سقف سی‌ان‌سی کاری‌شده و نورپردازی خوب، کف سنگ و جنس استیل هزینه‌ای برابر 6 میلیون تومان تا 9 میلیون تومان دارد.
+ قیمت کابین آسانسور با جنس MDF بین 5.5 میلیون تومان تا 8 میلیون تومان است.
+ قیمت کابین آسانسور با جنس کامپوزیت (ترکیبی)، بین 5.5 میلیون تومان تا 8.5 میلیون تومان است.
+ ساخت و نصب یک آسانسور پاناروما بین 12 میلیون تومان تا 20 میلیون تومان است.

برای دکوراسیون کابین آسانسور چه ایده‌هایی وجود دارد؟

نوآوری‌های زیادی در تزئین کابین های آسانسور به‌کار برده شده است. مثلا در بلوک شرقی و کشورهای عربی گاهی در کابین آسانسور از مبلمان و شومینه نیز استفاده کرده‌اند.

 

اخیرا در کف آسانسور یا دیواره‌های آسانسور از LCD استفاده کرده‌اند تا ویدیوهای مربوطه را به استفاده‌کننده از آسانسور نشان بدهند. در همین ایران، مشتری‌هایی طرح لوگوهای خود را در استیل آسانسور حک کرده‌اند. برخی برای برندینگ در داخل کابین آسانسور از برچسب مربوط به برند خود استفاده می‌کنند. برچسب‌های سه بعدی نیز از دیگر نوآوری‌هایی‌ست که در زمینه تزئین خلاقانه کابین آسانسور به‌کار برده شده است.

برچسب در کابین آسانسور

آیا امکان طراحی سفارشی هست؟

بله، طرح‌های بسیار متنوعی هست که شما می‌توانید با انتخاب آن کابین آسانسور مناسب نمای ساختمان خود داشته باشید.

جمع‌بندی راهنمای خدمات زیباسازی کابین آسانسور

کابین آسانسور شما بهترین مکان برای اثرگذاری بر مهمان‌های شماست. این موضوع فقط برای کابین‌های آسانسور مسکونی نیست، بلکه کابین آسانسور ساختمان‌های تجاری نیز می‌تواند مکان بسیار فوق‌العاده‌ای برای بازتاب برند، فرهنگ سازمانی و پرستیج شما باشد.
توصیه تیم محتوای ما و متخصصان باتجربه در زمینه صنعت آسانسور این است که همیشه شرکت‌های معتبر خدمات آسانسور را برای تزئینات کابین آسانسورتان به‌کار بگیرید.
امیدواریم کابین آسانسور منزل شما زیبا و فوق‌العاده باشد! اگر به راهنمایی بیشتری برای انتخاب تزئینات آسانسور و کابین خود نیاز دارید ما در خدمت هستیم، تنها در بخش نظرات، سوال خود را مطرح کنید.

مقاله چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی ستاره کلیک کنید

میانگین امتیازها 3.1 / 5. تعداد رای‌ها 15

آیا این مقاله کاربردی بود؟

مقالات منتخب

guest
13 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
صادق
صادق
4 years ago

سلام آیا توی ایران هم میشه ال سی دی گذاشت؟

تیم محتوای آیتکس
تیم محتوای آیتکس
4 years ago
Reply to  صادق

سلام دوست عزیز، برخی از شرکت‌ها هستند که این کار را می‌کنند.

ج س
ج س
4 years ago

سلام ممنون از توضیحات کاملتون من واقعا تفاوت بین بازسازی و نوسازی رو نمی دونستممممم

تیم محتوای آیتکس
تیم محتوای آیتکس
4 years ago
Reply to  ج س

سلام دوست گرامی، خیلی خوشحالیم که مقاله برای شما مفید بوده است.

حمیدی
حمیدی
4 years ago

واقعا اطلاعات کاملی بود مرسی دمتون گرم

تیم محتوای آیتکس
تیم محتوای آیتکس
4 years ago
Reply to  حمیدی

از نظر مساعد شما خیلی خوشحالیم!

مری موسی وند
مری موسی وند
4 years ago

سلام مرسی برای مقاله واطلاعات خوبتون! آیا امکان قسطی کردن پرداخت وجودداره؟ممنون میشم اگرجواب بدین؟

trackback

[…] به بسترسازی نیست. سیلندری که کابین آسانسور را بالا می‌برد روی زمین تثبیت می‌شود (البته برای […]

trackback

[…] باشد؛ مثلاً ممکن است بعد از مدتی تصمیم بگیرید که کابین آسانسور خود را تغییر […]

trackback

[…] گفت کفشک آسانسور وسیله‌ای‌ست که باعث حرکت آسان‌تر کابین آسانسور و کادر وزنه بر‌روی ریل‌ها می‌شود، از این رو این قطعه […]

trackback

[…] و یک گیرنده نوری است که با فاصله 60 تا 70 سانتی متری از کف کابین آسانسور در قسمت ورودی کابین نصب می‌شود و برای جلوگیری از بسته […]

مقاله‌های مرتبط

فهرست
Call Now Buttonجهت سفارش و مشاوره تماس بگیرید
13
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x

محبوب‌ترین مقاله